BLOG

15 lipca 2015

Nude maxi fringe DRESS



Fizycznie jeszcze bardzo blisko związana jestem ze słońcem, latem, upałami, a co za tym idzie to chęć na nowe, letnie projekty, która jeszcze mi nie minęła. Co więcej ostatnio wzmożone zainteresowanie BLACK SHEEP z frędzlami z kolekcji SS'15 pobudziło mnie twórczo do nowych wariantów kolorystycznych i długościowych tej sukienki. 


Usłyszałam, że fason i krój nie tylko okazał się może idealnym wyborem na wakacyjny relaks i spacer przy Wiśle, ale także kokieteryjną, małą czarną na firmowe przyjęcie - moje modowe serce urosło, gdy to usłyszałam. Bo najbardziej cieszę się, gdy Klientki same odkrywają najważniejsze cechy moich projektów - praktyczność i wielozadaniowość.



Mentalnie jednak bardzo głęboko zatopiona jestem już w jesiennej kolekcji, którą w głowie zaplanowaną mam do perfekcji. Wiem co, wiem jak, wiem z czego. I tutaj Was zaskoczę, bo będzie bardzo dojrzale. Poniekąd związane jest to z cudownymi wydarzeniami u mnie w tym roku - przejściem w nową rolę i etap w życiu, o którym pisałem w poprzednim wpisie (zobacz post), a także sporo nowych planów i pomysłów na kolejny rok. 

By dorównać perfekcyjnie zaplanowanej kolekcji A/W 15/16' w mojej głowie, swój warsztat i wykonanie również chcę postawić na najwyższym poziomie. Dlatego na najbliższe pół roku zaplanowałam intensywne działania i pracę własną nad swoim krawieckim i konstruktorskim warsztatem.



Już od poniedziałku (20.07) zaczynam Kurs Konstrukcji Ubioru w Krakowskich Szkołach Artystycznych,  które jak co roku w okresie letnich wakacji oferują nam cały przekrój artystycznych warsztatów z różnych materii: fotografii, malarstwa, mody. Są to świetne propozycje dla tych z Was, którzy nadal wahają się nad wyborem swojej ścieżki życiowej. Dzięki 2-tygodniowemu kursowi możecie przekonać się czy aby branża, w której planujecie swoją przyszłości faktycznie będzie Was cieszyć, satysfakcjonować i rozwijać. 

Ja właśnie tak zaczęłam swoją przygodę z modą 2 lata temu podczas letniego Kursu Artystycznego Projektowania Ubioru w KSA. Drugą zaletą takich kursów są nowe znajomości z ludźmi o podobnych zainteresowaniach czy też wykładowcami, nauczycielami - osobami z branży, którzy zawsze wprowadzić nas mogą we właściwe towarzystwo i pokazać drogę rozwoju zawodowego. Do dziś dnia przyjaźnię się z dwiema uczestniczkami owego kursu, które tak jak ja zajmują się projektowaniem i realizowaniem własnych pomysłów odzieżowych. Często wzajemnie się inspirujemy, pomagamy czy motywujemy do dalszych działań.




Wrzesień również zapowiada się bardzo pracowity! Po ukończonym kursie konstrukcji nadejdzie czas na szlifowanie umiejętności krawieckich. O ile doszłam już w swojej firmie do momentu, w którym deleguję zadania i odbieram ich efekty - projekty dla Was odszywają sprawdzone i doświadczone stażem krawcowe, o tyle nie zwalnia mnie to od zaprojektowania, skonstruowania wykroju i odszycia prototypu, który tak naprawdę podczas tworzenia zmienia się kilkakrotnie. To wymaga ode mnie stałej pracy nad umiejętnościami wykonywania usług krawieckich. 

Stąd zaplanowany kolejny, półroczny kurs zawodowy: Technik technologii odzieży - wykonywanie usług krawieckich. Takie kursy odbywają się w Zespole Szkół Odzieżowych nr 1 w Krakowie każdego roku z początkiem roku szkolnego i trwają przez pół roku, z częstotliwością 4-5 dni zajęć w tygodniu, czyli bardzo intensywny kurs wieczorowy. 


Uczestnictwo w tym kursie może okazać się idealnym rozwiązaniem dla wszystkich tych z Was, którzy myślą, że dla nich już za późno na naukę, zmiany czy rozwijanie nowej pasji. Kurs przeznaczony jest dla dorosłych, a zajęcia odbywają się w godzinach wieczornych 15-21. Każdy kto uważa, że właśnie świat mody, projektowania czy też wykonywania usług krawieckich to jednak to, co chciałby robić, ale odkrył to dopiero po kilkudziesięciu latach może zmienić swoją pozycję na rynku pracy właśnie dzięki temu kursowi.




Stylizacja nude maxi fringe jest połączeniem mojego stanu fizycznego z mentalnym, gdzie fizycznie jeszcze czuję to ciepło na skórze, letnią fantazję i kokieteryjny styl, ale otacza mnie już aura jesienno-zimowa - planowanie nowej kolekcji, przygotowanie kolejnej dawki oryginalnych i niesztampowych projektów, czy poszukiwania tkanin idealnych.

Przede mną jeszcze urlop wakacyjny, który w tym roku z pewnością przypadnie na przełom lato/jesień, zatem mam nadzieję, że do tego czasu uda mi się przygotować już część bądź całość nowej kolekcji A/W 15/16'.


6 komentarzy:

  1. Dla sprostowania: kurs w ZSO nr 1, o którym piszesz trwa 3 semestry, czyli półtorej roku i jest to tylko jedna z trzech części. Aby uzyskać tytuł technika technologii odzieży trzeba ukończyć 3 etapy: 1. Wykonywanie usług krawieckich - 3 semestry, 2. projektowanie wyrobów odzieżowych - 1 semestr oraz 3. opracowanie procesów produkcji - 1 semestr.
    Być może ta nieścisłość wynika z braku odpowiedniej komunikacji ze szkołą, ale lepiej przygotuj się na większe poświęcenie niż pół roku, jeśli chcesz ukończyć chociaż jeden etap kursu.
    Inny problem jest taki, że od września zmienia się podstawa programowa, więc być może i cały system, który powyżej opisałam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuję P. za rozwinięcie tematu, bo faktycznie o samym kursie sporo można się dowiedzieć na stronie http://www.zsodz1.pl/rekrutacja/kwalifikacyjne-kursy-zawodowe/ oraz w sekretariacie pod nr (12) 422-47-75

      Ja traktuję to w kategoriach nowe szanse i możliwości, do tego nieodpłatne. Dlatego moja/Twoja przygoda z tym kursem może potrwać 2 tygodnie/pół roku bądź półtora roku wszystko w zależności od potrzeb indywidualnych i spełnienia oczekiwań. Szlifowanie swoich umiejętności jest w tym momencie dla mnie priorytetem, a czas zawsze się znajdzie :) P. czy masz jakieś doświadczenia z tą szkołą/tymi kurasmi?

      Usuń
  2. Bardzo ciekawa spódnica, jak wiadomo boho rządzi więc idealnie wpisuje się w klimat :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mi też się podoba ta spódnica:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten sweter... <3 Rewelacja! I podoba mi się bardzo kolor spódnicy! <3

    OdpowiedzUsuń
  5. aaa zakochałam się w tej spódnicy!

    OdpowiedzUsuń